vrijdag 22 juni 2012

Dag 1: Eindhoven - Trapani - Palermo

Dag 1 – Vrijdag 22/06: Vlucht naar Trapani

Vandaag vertrekken wij voor een 13-daagse reis naar Sicilië. Onze vlucht met Ryanair vertrekt om 9u35 in Eindhoven en om 13u30 komen we aan in Trapani, perfect op tijd. De bagage komt ook snel uit het vliegtuig gerold en dan gaan we naar de balie van Europcar. We hebben een Fiat Punto gehuurd voor 286,54 euro. Op de auto staan al wel enkele krassen en een buitenspiegel is ook kapot.

Onderweg naar Palermo stoppen we in Scopello aan de Golf van Castellammare. Het laatste deel van deze rit gaat via een zeer bochtige weg. In Scopello hebben we een mooi uitzicht over de baai. Op het terras van een restaurantje eten we elk een spaghetti. Daarna rijden we enkele kilometers verder om even in de zee te kunnen zwemmen. Het is een baai met een keienstrand. Het water is hier heel helder en aangenaam van temperatuur. We stoppen nog even in de supermarkt voor we naar Palermo rijden.

Op de snelweg is het aangenaam rijden maar als we in Palermo de snelweg verlaten is het wel even wennen aan de drukte. In de buurt van het hotel is het echt een heksenketel. De ingang van het hotel, in een heel drukke eenrichtingsstraat was ook niet direct te vinden. Het hotel is een wat achterin gelegen toren van 15 verdiepingen. De parking is zeer krap zodat we de autosleutels in het hotel afgeven voor het geval de auto verzet moet worden.

’s Avonds maken we nog een wandeling in de buurt van het hotel maar hier is niet zoveel te zien. In de winkel tegenover het hotel halen we nog wat eten voor op de kamer op te eten.